neděle 21. října 2018

Recenze: Hana


Název knihy: Hana
Spisovatel: Alena Mornštajnová
Nakladatelství: Host
Najdete v sekci: romány, beletrie











     Je zima roku 1954 a devítiletá Mira se přes zákaz rodičů vypraví k řece jezdit na ledových krách. Spadne do vody, čímž se její neposlušnost prozradí, a je za to potrestána tím, že na rodinné oslavě nedostane zákusek. Nevinná příhoda z dětství však pro Miru znamená zásadní životní zvrat. Následuje tragédie, která ji na dlouhá léta připoutá k nemluvné a depresivní tetě Haně a odhalí pohnutou rodinnou historii, jež nadále popluje s proudem jejího života jako ledová kra.


Když na náhrobcích přibyla další jména a to maminčino 
bylo mezi nimi, vzpomněla jsem si, jak u hrobů každou neděli
postávala a mluvila na své blízké. Utěšovalo mě, že je s těmi,
po kterých se jí tak stýskalo.

     Kniha Hana je rozdělena do tří částí. První část vypráví Mira o svém životě, co se jí událo. Druhá část je také vyprávěna Mirou a je o jejich předcích (maminka, babička, prababička atd.). A třetí část je o tetě Haně, kterou vypráví sama Hana. 
     Mně osobně se líbily všechny části, ale část která mě nejvíce zasáhla, byla část o Haně. Tím, že se kniha odehrává v Česku, nebo bych měla spíše říct v Československu mě to sebralo mnohem víc, než kdyby se kniha odehrávala jinde. Takhle mi je příběh mnohem bližší. Hlavně jsem na místech, kde se to odehrává byla.
     Hana si prošla opravdu spousty věcmi a ani se poté nedivíte, proč se chovala v předchozích dvou částech, tak zvláštně. Nikdy nevíte, čím si lidé procházejí, nebo si už prošli.
     Kniha je nádherná, zároveň děsivá a bohužel... i reálná. Tenhle příběh se někomu klidně mohl stát, nebo i podobný. Hrůzy druhé světové války byly opravdu velké a pro nás i nepředstavitelné. Sama bych si nechtěla tímto obdobím projít a myslím si, že ani vy ne.


Knihu nakonec hodnotím 10/10 body, protože tento příběh mě sebral a určitě na něj jen tak nezapomenu.

Pokud jste knihu četli... také vás zasáhl příběh stejně, jako mě?

Děkuji eshopu Mega knihy za poskytnutí této knihy na recenzi. Knihu si můžete zakoupit zde.


Určitě mi napište a nebojte se toho.
Jsem ráda za každý komentář, vzkaz a odběr.  
Samozřejmě mě nezapomeňte sledovat na InstagramuGoodreads a FB stránce.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Napište mi určitě komentář! Strašně mně to potěší a vykouzlí tak na mé tváři veliký úsměv!!