neděle 31. července 2016

Recenze: The summer I turned pretty

Dneska vám přináším recenzi na anglickou knížku, kterou můžete sehnat i v češtině. Byla to má druhá knížka v angličtině a nebylo to zas tak těžké si to přeložit, ale o tom později.



Název knihy: The summer I turned pretty
V originále: The summer I turned pretty
Spisovatel: Jenny Han
Nakladatelství: Simon & Schuster BFYR
Série: Summer










Anotace (česká):
Belly měří svůj život v létech, a tím nemyslíme roky, ale roční období. Všechno zajímavé a báječné se v jejím případě odehrává výhradně od června do srpna. Zimy jsou dobré pouze na to, aby počítala týdny do dalšího léta, kdy konečně s mámou a bratrem Stevenem odjede jako každý rok k moři. Tedy přesněji řečeno do prázdninového domu přímo na pláži, který patří Suzanně, mámině nejlepší přítelkyni. A k Suzanně a jejímu domu zase neodmyslitelně patří její dva synové, Konrád a Jeremiáš. Tuhle dvojičku zná Belly odmala a co si pamatuje, jenom netrpělivě čeká, až si jí kluci začnou konečně všímat a vezmou ji mezi sebe. A toto léto se to konečně stane. A navíc se z nevýrazného káčátka vyloupne krásná labuť. Belly je k údivu všech najednou krásná mladá dívka. Jenže v toto báječné a zároveň hrozné léto se změní i všechno ostatní. Vlastně se promění Bellin celý život. K lepšímu i k tomu horšímu...zdroj

Kniha je opravdu dobře zpracovaná a moc dobře se mi kniha četla. Líbí se mi obálka, akorát se mi nelíbí ty lidi na obálce, nejsem toho moc velký zastánce.
Teď k té těžkosti jazyka. Je to opravdu lehká angličtina a kdybych to měla zhodnotit na stupnici od 1 (nejlehčí) do 5 (nejtěžší), tak tomu dám 2, protože to není zas-až-tak lehký. Určitě tuto knihu zkuste, ale pokud jste úplní začátečníci, tak zkuste nějakou jinou knihu (npř. Malého poseroutku).



Right off the bat, the boys were unit. Conrad was the
leader. His word was pretty much law. Steven was his sec-
ond in command, and Jeremiah was the jester.


Postavy mi všechny byly v tomto díle sympatické a žádná z nich mi nepříjemná nebyla. Možná jen její nejlepší kamarádka a pak kluk, kterého potká.
Co se týče samotného příběhu, tak se mi velmi líbil. Bylo to takové menší seznámení s hlavními hrdiny a hlavně hlavní hrdinkou, která celý příběh vypráví. Na konci se dozvíte jednu věc, která se bude řešit hlavně v dalším díle, ale tady žádná velká zápletka není, ani rodinné tajemství. Jen se prostě seznámíte s hrdiny. Některé kapitoly jsou i z doby kdy byla malá a jezdila v létě s rodinou do Summer house.
V knize mi chyběla ta zápletka, nebo rodinné tajemství, ale jinak to byla velmi pěkná a odpočinková kniha, která se hodí na léto.




Knihu nakonec hodnotím 8/10 body. Pokud váháte nad přečtením, tak do toho běžte! A hlavně určitě teď v létě!!

Četli jste knihu? A co vy a knížky v angličtině? Byla bych ráda, kdyby jste mi nějakou doporučili v komentářích.


Určitě mi napište a nebojte se toho.
Jsem ráda za každý komentář, vzkaz a odběr.  
Samozřejmě mě nezapomeňte sledovat na InstagramuGoodreadsYoutube a FB stránce.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Napište mi určitě komentář! Strašně mně to potěší a vykouzlí tak na mé tváři veliký úsměv!!