neděle 19. dubna 2020

Knižní doporučení: koutek na čtení

     Po nějaké době tu mám pro vás jedno knižní doporučení, aby jste si zpříjemnili tyto dny a na chvilku vypnuli. 


     Bude to menší návod na to, jak si vytvořit vlastní koutek na čtení, do kterého si zalezete, budete se cítit příjemně a pár stránek si přečtete v klidu a ne někde ve spěchu... prostě si to užijete.

     1) Začneme tím, jak si vymezíme prostor a co vše budeme potřebovat. Vyberte si nějaké křeslo a přesuňte si ho na světlé místo, kde se budete cítit dobře a také nejlépe na místo, kde vás budou obklopovat knihy. Bude vám tam příjemněji.


     2) A jak to tak bývá, naše křesla jsou špinavá nebo obklopena různými věcmi a oblečením. Takže se toho zbavíme. Umyjeme křeslo, uklidíme všechny věci pryč. A musím zdůraznit, že uklidíme, a ne někam zahodíme (!!!). 


     3) Pak naše křeslo uděláme hezčím. Pokud máte celé dřevěné někde z půdy, můžete ho přemalovat, přelakovat, předělat atd. Ale v mém případě jsem přehodila přes křeslo deku, aby bylo světlejší a dozdobila ho polštářky a plyšáčkem.
     Deku si můžete ke čtení vzít i tak, i polštářek, protože se vám poté bude sedět lépe a budete se cítit příjemně a "cozy". 


    4) Poté už přichází řada na menší dekorace, která vám to ještě více zútulní a zpříjemní. Jedná se třeba o svíčku, čaj, dobroty, knihy, které chcete číst a nebo také třeba sluchátka na hudbu, a nebo audioknihu. A tohle vše dáte na poličku, která je u vás blízko nebo na podnos, stoleček, prostě cokoliv, co máte po ruce.
      Jednou jsem udělala jeden hezký článek v této kapitole ,,Knižní doporučení" a byl na knižní dobroty, které si ke čtení můžete udělat, takže přikládám odkaz na tento článek, alespoň pro inspiraci.



    5) A pak už stačí jen číst a užívat si tu krásnou atmosféru a pocit spokojenosti, který jste si získali vytvořením podobného koutku.


     A co dělat, když už máte dočteno? Toto máme vše uklidit? Ne! Vše uklízet nemusíte. Jsme knihomolové a máme rozečtené nějaké knihy, takže víme, že toto místo budeme určitě využívat častěji. Takže tu mám další tip, jak toto místo uchovat tak, aby to vypadalo stále hezky. 
     Deku i polštářky nechte na křesílku. A pokud jste tam měli předtím dříve více plyšáků, tak jako já, tak si je tam vraťte a vystavte.


     Co se týče stolečku, tak si skliďte všechny věci a utřete ho. Určitě po nějakém čajíku nebo kafíčku, tam bude skvrnka. 
     Pokud chcete můžete si tam vrátit svíčku, knihu nebo něco jiného, ale tak, aby to nepřekáželo a vypadalo to stále hezky a minimalisticky.


     
A to je ode mě za dnešek všechno! Doufám, že vám to nějak pomohlo. A pokud se rozhodnete mým článkem inspirovat, tak to vyfoťte na instagram s #nasebookmark a @welovebookscz! Budu se těšit!


Jak se vám článek líbil?
Jaké další doporučení by jste ode mě chtěli?
Máte doma také svůj čtecí koutek?


Jsem ráda za každou zpětnou vazbu! 
Aby vám nic neuniklo, nezapomeňte mě sledovat na InstagramuGoodreadsYoutube a FB stránce.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Napište mi určitě komentář! Strašně mně to potěší a vykouzlí tak na mé tváři veliký úsměv!!