pátek 3. února 2017

Hudba

Ahoj,

jelikož bych chtěla na blog přidávat články i s jinou tématikou (konkrétně, co mě dělá šťastnou a jak si udržovat pozitivní mysl), než jsou knihy, tak jsem se rozhodla pro tento první článek. Dnes vám tu budu povídat o mém vztahu k muzice a zpěvu, jednou z věcí, která mě dělá opravdu šťastnou.


Nejdříve bych ráda začala s tím, co pro mne muzika znamená.
Hudba je pro mne v životě důležitá, ani nedokážu vyjádřit jak. Dříve jsem hrála na kytaru, dokáži vám zahrát pár not na klavír, ale jedna z těch hlavních věcí je, že zpívám. Zpívám ve sboru a to mě naplňuje. Sice si občas postěžuji, na to že musím přes dvě hodiny čekat na zkoušku, nebo jít na nějakou zkoušku, která se koná výjimečně (jako teď v pátek 3.2. a to ještě od 13:00 do 16:30... moje hlasivky asi nepřežijí 😞😄), ale mám to ráda. Zbavuje mě to stresu, zapomenu na povinnosti a soustředím se jen na danou písničku a to, abych zazpívala každý tón perfektně. Asi ti z vás, kteří tomu tolik nerozumí to nebudou tolik chápat, ale zazpíváte to o čtvrt tónu níž, nebo víš a už je to špatně, nebo třeba i neudělat tečkovaný rytmus apod. Je to sice trochu těžké, náročné a i když se to nezdá, tak cítíte i bolest. Ano, bolest. Krk a hlava. Teď jak je i větší zima, tak mám trochu zamrzlé hlasivky a tak po zkoušce chraplám i druhý den ráno. Na bolest hlavy už jsem si za těch několik let zvykla a tak si prášek už ani neberu, i když si myslím, že hodně z vás by si ho klidně vzalo. 
Za tuhle bolest mi to prostě stojí, i za ty hodiny a volné dny strávené mimo domov.


Hodně poslouchám písničky. Možná i víc poslouchám, než čtu. A nebo čtu a poslouchám. Písničky poslouchám jen přes Spotify. Občas si poslechnu nějaké remixy na youtube a nebo se kouknu na videoklipy (odkazy jsou na moje momentálně teď,oblíbené písničky), ale jinak poslouchám jen na Spotify. Mám uložených spousty playlistů a sama jsem si i některé udělala. Spotify je opravdu úžasná věc. Najdete tam písničky z celého světa a máte tam i nejnovější hity z celého světa, stačí si jen vybrat. Pokud si Spotify budete zakládat, nebo ho už máte, tak se koukněte i na můj profil, budu moc ráda. Najdete u mě i playlist, který jsem si pojmenovala ,,Reading", občas si ho pustím při čtení. Mám tam písničky z filmových adaptací knih a spoustu další klidné hudby.
Spotify mám stáhnutý v počítači a i v mobilu, ale nemám ho zaplacené a i tak mi to vyhovuje. Mám Spotify už asi 3 roky a nikdy jsem si ho ještě neplatila a ani to zatím nemám v plánu. Vyhovuje mi to takto. Na cestách poslouchám rádio v autě, čtu si a nebo poslouchám písničky, které mám v mobilu stažené.
Poslouchání písniček mě uklidňuje a naplňuje příjemným pocitem a energií. Bez písniček bych si už svůj život představit nemohla.




Skoro každý má oblíbené zpěváky, kapely a nebo alespoň styl hudby. Co se týče mě, tak poslouchám české, zahraniční, instrumentální a některé starší písničky. Tak nějak od všeho trochu. Samozřejmě nejradši a nejvíce poslouchám ty nové písničky od českých i zahraničních zpěváků.
Z českých zpěváků/kapel mám nejradši Nebe a Mirai. Pavla Caltu a Sebastiana.  To jsou moji velcí oblíbenci. Čekám na každou jejich novou písničku a už se těším hlavně na jednu, kterou jsem v listopadu slyšela na koncertu Nebe a Mirai. Mám ráda i Slzu, ale teď už jí moc nemusím. Nebudu říkat proč, protože vím, že tuto kapelu bude mít asi z vás hodně lidí rádo a nechci tu kapelu nějak "pomlouvat". Pak mám ráda i ostatní kapely, ale většinou je tak 1, nebo 5 písniček, které mám od nich ráda.
U zahraničních zpěváků mám ráda jen některé písničky, ale jen u dvou mám ráda opravdu snad všechny písničky. První je Ed Sheeran. Mám ráda každou jeho písničku a každý den si musím pustit alespoň jednu písničku od něj. Je to teď můj momentálně nejoblíbenější zpěvák. Mimochodem, slyšeli jste jeho nové album? Je úplně dokonalé! Druhý zpěvák je Shawn Mendes. Mám od něho ráda většinu písniček, ne všechny, ale velkou většinu ano. Nebudu se tady dál nad nimi rozplývat, jelikož by to bylo opravdu dlouhé (a to, už i teď je 😃).


Jak už jsem nakousla, tak chodím na koncerty. Začala jsem chodit se dvěma kamarádkami v červnu 2016. Začaly jsme hned menším festivalem, kde jsem si mohla poslechnout Slzu, Nebe, Xindl X, Sabinu Křovákovou... Bylo to opravdu super a už se těším na tenhle rok!
Za sebou mám už dost koncertů a vždycky jsem plná dalších skvělých zážitků a chvil s kamarádkami se kterými si ve škole moc nepopovídám, můj mobil je plný dalších skvělých fotek a videí a já vždy pocítím to velké štěstí. Sice jsem po návratu domů hodně unavená a i druhý den, ale za to mi to stojí.
Asi můj nejlepší koncert byl již zmiňovaný koncert Nebe a Mirai, kteří měli společné koncerty po celé České republice.


A co bych vám chtěla poradit? Pokud vás naplňuje hudba, tak jí poslouchejte. Nestyďte se za to, co posloucháte, každý poslouchá něco jiného. Nejste jediný fanoušek určité kapely, nebo zpěváka. Pokud se rozhodujete, jestli jít na nějaký koncert, tak jděte! Vezměte s sebou svou kamarádku/kamaráda, mobil, pití, vstupenky a můžete vyrazit! Zkuste jít ze začátku na nějaký menší koncert v okolí a pokud vás to naplní štěstím a budete na to vzpomínat v dobrém, tak vyražte na další koncerty!
Vaše štěstí je důležité. Důležité je se cítit dobře, usmívat se, smát se a mít spoustu hezkých zážitků! A pokud milujete hudbu, tak toto je dobrá příležitost splnit všechny tyto body během jednoho odpoledne, nebo večera.



Mějte se krásně! A určitě mi napište, co vy a hudba! Ráda si s vámi o tomto tématu popovídám 😏.



Určitě mi napište a nebojte se toho.
Jsem ráda za každý komentář, vzkaz a odběr.  
Samozřejmě mě nezapomeňte sledovat na InstagramuGoodreads a FB stránce.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Napište mi určitě komentář! Strašně mně to potěší a vykouzlí tak na mé tváři veliký úsměv!!