středa 28. října 2020

Recenze: Teď je řada na mně

Ahoj!

Dnes tu mám pro vás recenzi, která je na knihu Teď je řada na mně od Angie Thomas, která napsala i vypálenou nenávist. 



    Na Instagramu jsem dělala live recenzi na tuto knihu, kterou můžete najít zde. Každopádně budu psát o knize i tady a k tomu přidávat citáty a pár dalších věcí z reálného života. Spíš ze života Američanů.


    
    Určitě víte o incidentu, který se stal v březnu. Kdy černocha policie srazila k zemi a udusila ho. Poté kolovaly instagramem různé petice, fotky a videa. Drželo se to zhruba měsíc, ale pak, tak jako všechno ostatní zmizelo. 
    BookTube to vzal maličko jinak. Začali jsme číst více knihy s tématikou o černoších a jejich problémech, aby jsme se lépe dokázali vžít do situace, něco se naučit, a dokázat je tímto více podpořit a dodat jim sílu. 
    U nás to nebylo až tak silné, jako v zahraničí. Možná i tím, že nemáme tolik vydaných knih s touto problematikou, nebo protože si někdo myslí, že se nás to netýká, což není pravda. I tady v Česku žije někdo, kdo se musí potýkat každý den s nenávistí a šikanou. 

    V knize Teď je řada na mně je vše krásně popsáno a ukázáno. Jak to doopravdy chodí, proč jsou věčně spojovány s problémy a drogami. Je tam i narážka na to, proč by se mělo ve školách také učit historie otroctví (také bych uvítala ve škole víc tohoto tématu). 
    Je ukázáno, jak (ne)fungují rodiny a proč to tak mají. Že mohou být lepší, i horší. Jak na ně koukají ostatní - společnost, lidi na ulici, policie, vláda, školství... Jak to mají těžké a složité. I z pohledu toho, kde a jak bydlí.


    Příběh je o šestnáctileté hrdince, která ráda rapuje. A konečně dostala příležitost začít rapovat. Také nazpívá populární písničku, která jí přinese nejen slávu, ale i problémy. 
    Nechci ke knize nic moc říkat, ale je skvělé, jak dokázala autorka hudební téma, všední život a černošskou problematiku nastínit do několika stránek, které vám přinesou hodně.

    Moc se mi líbila romantická linka, která je hodně v pozadí knihy. Vůbec jsem jí nezaregistrovala. Byla vyřešena až na posledních cca 10 stránkách. Opravdu to bylo fajn, protože jste se soustředili jen na život hlavní hrdinky, na její rapování, a jak se snaží vše vyřešit. 

    Pokud se chcete dozvědět něco více o černošské problematice, ale bojíte se, že to nepochopíte a je vám 15+ let, tak tohle je kniha přesně pro vás. 
    Knihu bych doporučila klidně starším čtenářům, ale myslím si, že tohle je kniha spíše pro teenagery.     Pro dospělé se najdou určitě jiné knihy s tímto tématem, které jim sednou více, protože bude hlavní hrdina/hrdinka starší.


    Kniha byla velmi čtivá, proto jsem jí dala 7/10 bodů. Něco mi tam chybělo, ale jinak byla kniha opravdu skvělá!

Na Databázi knih má hodnocení 87%. Na ČBDB 80% a na Goodreads 4,30 hvězdiček. Myslím si, že tyto hodnocení vám rozhodně zaručí kvalitu. 

Teď vám povím něco o autě mýho bráchy: Vždycky ho uslyšíte
dřív, než ho uvidíte.
    Scrap pořád ještě jede svoje ,,Supercool", když zaregistruju, jak
se k nám blíží dobře známý rachot. Děda říká, že Tray potřebuje
nový výfuk. Tray říká, že v prvé řadě potřebuje peníze na nový výfuk.




Četli jste tuto knihu?
Pokud ano, jak se vám líbila?
Co říkáte na celou problematiku kolem tohoto tématu?


Jsem ráda za každou zpětnou vazbu! 
Aby vám nic neuniklo, nezapomeňte mě sledovat na InstagramuGoodreadsYoutube a FB stránce.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Napište mi určitě komentář! Strašně mně to potěší a vykouzlí tak na mé tváři veliký úsměv!!