pátek 24. července 2020

Mid year book freakout TAG 2020

Ahoj!
Dneska tu mám pro vás po delší době nějaký tag. Název bych přeložila, jako ,,Pololetní zděšení". A jde o to, že je již 1.7. polovina roku za námi a my se podíváme, co jsem do této doby stihla přečíst, a co se stalo/stane.
Jako první jsem viděla zahraniční verze. Jedna u Bookables a druhou u Sabine's Book Nook. Ale pokud se chcete na nějaký podívat v češtině, tak Počmáraná čtenářka ho také natočila.


1. Nejlepší knížka, kterou jsi zatím letos přečetla? (Best book you have read so far in 2020?)

    Toto je dost těžká otázka, protože těch knih je už teď strašně moc. Proto se také těším na video o nejlepších knihách za rok 2020. 
    Nakonec jsem vybrala knihu Pravda, nebo lež od Colleen Hoover, protože mě velice překvapila a opravdu to asi byla zatím nejlepší kniha za tento rok 2020.

Anotace:
    Mladá spisovatelka Lowen Ashleighová se právě ocitla ve finanční tísni. Rozhodne se proto přijmout nabídku, které by se za normálních okolností vyhnula. Najme si ji manžel bestsellerové spisovatelky Verity Crawfordové, aby za jeho ženu dokončila veleúspěšnou knižní sérii. Ta se totiž po tragické nehodě nemůže práci věnovat a fanoušci už začínají být netrpěliví…
    Lowen se proto na pár dní nastěhuje do sídla Crawfordových, aby navázala tam, kde Verity skončila. Není to ovšem tak jednoduché, jak by si Lowen přála, a odzbrojující přitažlivost Veritina manžela Jerremyho jí práci příliš neusnadňuje. Je však odhodlaná nenechat se rozptýlit. Dokud mezi Veritinými poznámkami neobjeví její kompletní autobiografii, která se nejspíš neměla nikomu dostat do rukou. Jde o děsivou a krutou zpověď, která Lowen odhalí nejen co je Verity skutečně zač, ale také co se v rodině Crawfordových doopravdy děje…


2. Nejlepší pokračování série, které jsi zatím přečetla? (Best sequel you have read so far in 2020?)

    Opět jsem dlouho nad touto otázkou přemýšlela a nakonec jsem došla k tomu, že to určitě byla Supernova od Marissy Meyer.
    Kniha byla plná akce a rozuzlení různých zápletek. Do toho nějaké další zvraty a překvapení. 
    Bylo to krásné zakončení série Renegátů. Jedné z mé nejoblíbenější série, které jsem kdy zatím četla.

Anotace:
    Nova a Adrian se ze všech sil snaží zabránit odhalení svých skrytých identit. Zatímco zuří bitva mezi jejich alter egy a odlišnými světy, v nichž se pohybují, nad Gatlon City se vznáší daleko nebezpečnější hrozba. Na světlo vyplouvají tajemství, lži i zrady… a dělení na padouchy a hrdiny už dávno není tak snadné. Nova s Adrianem musí sjednotit zdánlivě nesmiřitelné strany konfliktu – pokud se jim to nepovede, mohou přijít o všechno. I o sebe navzájem.

 


3. Nejočekávanější novinka, kterou jsi ještě nečetla, ale chceš jí stihnout: (New release you haven't read yet, but want to:)

    Tady jsem měla velké dilema a opravdu jsem hodně přemýšlela nad tím, jakou novou knihu jsem si tento rok pořídila a ještě jí chci tento rok stihnout přečíst.
    Nakonec jsem zvolila Stranger Things: Temnota na okraji města od Adama Christophera. Protože jsem na tuto knihu slyšela spousty pozitivních hodnocení, a také se mi o této knize zdálo a to už něco znamená!

Anotace:
    Vánoce, Hawkins, 1984.
    Policejní náčelník Jim Hopper touží po jediném – chce strávit klidné první Vánoce s Eleven, ale jeho adoptivní dcera má jiné plány. Navzdory Hopperovým protestům ze sklepa vytáhne krabici s nápisem „New York“ a vzápětí přijdou těžké otázky. Proč Hopper před všemi těmi lety odjel z Hawkinsu? Co to znamená „Vietnam“? A proč nikdy nezmínil New York?
    Přestože by raději čelil hromadě nepřátel z jiného světa, než aby mluvil o své minulosti, Hopper ví, že pravdu už nelze dál popírat. A tak začíná příběh o jisté události v New Yorku – posledním velkém případu před tím, než se všechno změnilo…

    Léto, New York City, 1977.
    Hopper se vrací z Vietnamu a začíná znovu. Malá dcerka, pečující manželka a zbrusu nová práce detektiva NYPD mu návrat do civilního života značně usnadňují. Když se však znenadání objeví záhadní federální agenti a zmocní se složek o brutálních, nevyřešených vraždách, Hopper vezme věci do vlastních rukou, přičemž riskuje všechno, aby odhalil pravdu.




4. Nejočekávanější novinka z druhého pololetí? (Most anticipated release for the second half of the year?)

    Tohle byla jasná volba! Červená, bílá a královsky modrá od Casey McQuiston. Podle mě se spousty z vás na tuto knihu hodně těší.

Anotace:
    Co se stane, když se syn americké prezidentky zamiluje do britského prince? Alex Claremont-Diaz je pohledný a nesmírně charismatický mladík. Pro Bílý dům představuje marketingový poklad. Jediný problém je, že si dvakrát nerozumí s Henrym, princem na opačné straně Atlantiku. Když se navíc v bulváru objeví závěry, na nichž se Alex hádá s Henrym na královské svatbě, má to neblahý dopad na americko-britské vztahy. Hlavy rodin a států proto sestaví plán, jak napravit škody – Alex a Henry pro veřejnost sehrají divadýlko a uzavřou příměří. Jejich fingované přátelství ale postupně přerůstá v cosi mnohem hlubšího a taky nebezpečnějšího. Kdyby se totiž jejich přísně utajovaný vztah provalil, mohlo by to zmařit probíhající prezidentskou kampaň a zcela změnit vztah obou národů...



5. Největší zklamání: (Biggest disappointment:)

    Moje největší zklamání bylo spíše mojí vinnou, protože jsem od knihy čekala něco jiného, než to bylo a taky jsem si asi možná o knize měla načíst něco více.
    Jedná se o knihu Dvojčata od Saskie Sarginson. Čekala jsem nějakou hodně temnou knihu a spíše triller, než velké rodinné drama. Navíc mě kniha moc nebavila. Je mi to líto, ale bylo tomu tak.

Anotace:
    Isolte a Viola jsou dvojčata. Jako děti byly neoddělitelné, ale dospěly ve dvě naprosto odlišné osobnosti: Isolte je úspěšná novinářka pracující pro módní časopis, zatímco Viola je zoufale nešťastná a už léta bojuje s anorexií. Co se stalo, že se jejich cesty nyní ubírají tak odlišnými směry? Když začnou obě vyprávět o tragédii, která se odehrála během jednoho polozapomenutého léta, z minulosti se postupně začne vynořovat děsivé tajemství, které hrozí, že jim nenávratně zničí i jejich dospělé životy… 

 
6. Největší překvapení: (Biggest surprise:)

    Tak u tohoto bodu mám dokonce dvě knihy! První je Druhý krátký život Bree Tannerové od Stephanie Meyer. Je to doplňková kniha k románu Zatmění. 
    Myslela jsem si, že se mi vůbec nebude líbit, ale naopak! Lépe jsem pochopila některé scény ve filmu a dokonce se mi tato kraťoučká knížečka líbila o něco více, než samotné Zatmění.

Anotace:
    V další neodolatelné kombinaci nebezpečí, tajemství a romantiky rozehrává Stephenie Meyerová strhující příběh Bree Tannerové, členky armády novorozených, kteří se připravují k útoku na Bellu Swanovou a Cullenovy a na nevyhnutelný střet, jenž přinese tragické vyvrcholení. Bree Tannerová si život, který žila předtím, než získala dokonalé smysly, nadlidské reflexy, ohromnou sílu a neodolatelnou touhu po krvi, sotva pamatuje. Zato ví, že život, který žije s ostatními novorozenými upíry, má několik jistot a několik pravidel: hlídej si záda, nepřitahuj na sebe pozornost a hlavně to stihni domů do úsvitu, jinak zemřeš. Bree získá mezi novorozenými nečekaného spojence a přítele v Diegovi, který se stejně e jako ona snaží zjistit něco víc o jejich stvořitelce. Jakmile si oba uvědomí, že novorození jsou jen figurky v partii větší, než si vůbec dokázali představit, musí se Bree a Diego rozhodnout, na kterou stranu se postaví a komu budou věřit. Ale když je všechno, co víš o upírech, založeno na lži, jak poznáš pravdu?



    A druhá kniha je Kroniky prachu od Lin Riny. Nečekala jsem, že knihu dočtu a už vůbec ne, že se mi bude líbit! Tím, že to má podobné téma, jako Pýcha a předsudek (ke kterému jsem si nenašla cestu), jsem to opravdu nečekala.

Anotace:
    Šaty, plesy, plané řeči a na konci toho všeho… ideální manžel. Tak si představuje Animantina matka nejbližší budoucnost své dcery. Jenže Animant je tento svět pozlátka na hony vzdálený. Ona se nejraději pohybuje na mnohem zajímavějším místě – ve světě knih a příběhů. Ačkoliv se s pomocí vtipu a sarkasmu snaží odehnat realitu od sebe co nejdál, stejně ji doběhne. Nabídce pracovat jeden měsíc v univerzitní knihovně se nedá odolat, a tak plna očekávání opouští nudné provinční městečko a odjíždí do Londýna. V obklopení tolika knihami se jen těžko dokáže soustředit na své pracovní povinnosti. Její už tak rozptýlenou pozornost narušuje i vrchní knihovník – nejprotivnější muž na světě, se kterým není lehké vyjít. Přesto v ní začne probouzet city, které předtím neznala. A ani ta nejučenější kniha jí neporadí, jak se s nimi vypořádat.



7. Tvůj nový oblíbený autor? (Favourite new author (debut or new to you))

    Opět... dlouho jsem nad touto otázkou přemýšlela. Nakonec jsem došla k autorce Alice Oseman, které vyšla u nás nejdříve kniha Solitaire, kterou jsem zaznamenala, ale jaksi mě minula. Mám pocit, že jí několik lidí nemělo rádo, tak jsem knihu nečetla.
    Ale teď jí u nás vyšly dva komiksové romány Srdcerváči, které jsem si oba dva hodně zamilovala, a proto jsem zvolila tuto autorku. Snad se někdy dostanu i k jejím dalším knihám. Třeba i k Solitaire.

 
8. Tvůj nový fiktivní crush? (Newest fictional crush)

    Tak tohle byla jasná volba! Tru Walls ze Spřízněné duše. Je opravdu skvělý chlap a ne tak ledajaký. No prostě nová láska😍.

 

9. Tvoje nová oblíbená postava? (Newest favorite character)

    Tady jsem moc dlouho neotálela, protože to je jasný Simon! Zábavný a chytrý kluk, který pomůže každému svému kamarádovi v jakékoliv situaci.



10. Kniha, která tě rozbrečela? (A book that made you cry)

    Za tento rok jich bylo asi více, ale vzpomněla jsem si na dvě.
    Jedna z nich je Vlaštovka v bublině od Markéty Lukáškové. Ano, pokud mě znáte lépe, tak víte, že tuto autorku zbožňuji. A to i všechny její knihy, které jsem od ní přečetla. A u Vlaštovky jsem se rozbrečela hned několikrát a brečela, jako želva.

Anotace:
    Píše se rok 2045, Barbora leží v nemocnici s diagnózou, která ji připravuje o poslední vzpomínky na minulost, lásku i rodinu. Důkazem, že skutečně žila, jsou hlavně její děti – nejistý Michal a suverénní Magda, která už stihla rozprodat matčin majetek. Díky novému léku se ale Bára pomalu vrací. Přes dvacet let vzdálené zážitky získávají jasnější kontury a současná Bára stojí před odhalením tajemství rozpadu své životní lásky. Vlaštovka v bublině volně uzavírá trilogii knih Markéty Lukáškové - navazuje svým příběhem na osudy postav Lososa v kaluži a Pandy v nesnázích.


    A druhá kniha je již zmiňovaná kniha a to je Spřízněná duše od Nicholase Sparkse. Je to romantická a dojemná kniha. Podle mého i jedna z nejlepších. Bylo to až tak dojemné, že jsem brečela.

Anotace:
    Hope Andersonová stojí na své životní křižovatce. Je jí třicet šest, s přítelem chodí již šest let a svatební plány jsou v nedohlednu. A aby toho nebylo málo, její otec těžce onemocněl. Hope se proto rozhodne, že stráví týden na rodinné chatě v Severní Karolíně, aby připravila dům na prodej, a zároveň si vezme čas, aby se zamyslela nad svou budoucností. V tu chvíli míří do Severní Karolíny také Tru Walls, kterému přišel dopis od jeho údajného otce, jenž by právě tady měl žít. Tru se tedy rozhodne, že odjede ze Zimbabwe, kde se živí jako safari průvodce, a odhalí všechna tajemství, jež obklopovala jeho již zemřelou matku. Náhoda tomu chtěla a cesty Hope a Truea se osudově zkříží. Jejich vztah je až nepochopitelně intenzivní, ale jejich city musí nakonec ustoupit volbám, které proti sobě drsně postaví povinnosti k rodině a osobní štěstí.



11. Kniha, která tě učinila šťastným/rozesmála tě? (A book that made you happy)

    Tak kromě některých zmíněných knih je to rozhodně kniha, kterou jsme četly s holkama na společném čtení: Probudím se na Šibuji od Anny Cimy. U téhle knihy jsem se tolik nasmála! Pokud se chcete zasmát, tak tohle je skvělé!

Anotace:
    Když se sedmnáctiletá Jana dostane do vysněného Tokia, nejraději by zde zůstala navždy. Záhy se přesvědčí o tom, jak nedozírné následky může takové přání mít. Ocitne se totiž uzavřená v magickém kruhu rušné čtvrti Šibuja. Zatímco mladší podoba Jany bloudí městem, zažívá podivuhodné situace a hledá cestu domů, čtyřiadvacetiletá Jana v Praze studuje japanologii, usiluje o stipendium do Tokia a společně se starším spolužákem si láme hlavu nad překladem japonské povídky.

    Osud jejího autora, donedávna zapomenutého spisovatele Kawašity, bude mít na vývoj událostí větší vliv, než by kdy obě Jany čekaly… Čtivě a svěžím hovorovým jazykem napsaný román mladé debutujcí japanoložky je o hledání cesty k odlišné kultuře, o nejednoznačnosti reálného světa a o ošemetnosti splněného snu.


12. Nová nejkrásnější kniha, kterou sis tento rok pořídil(a)? (The most beautiful book you have bought so far this year (or received)?)

    Myslím si, že tady to nepotřebuje komentář a stačí, když ukáži obálky.




13. Tvoje TBR na zbytek roku? (What books do you need to read by the end of the year?).

    No tuhle otázku úplně nezodpovím, jelikož tady nemám žádné knihy, které opravdu musím do konce roku stihnout. Mám jich vybraných více, ale myslím si, že se to klidně může změnit. 


Jak byste vy zodpověděli tyto otázky? 


Jsem ráda za každou zpětnou vazbu! 
Aby vám nic neuniklo, nezapomeňte mě sledovat na InstagramuGoodreadsYoutube a FB stránce.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Napište mi určitě komentář! Strašně mně to potěší a vykouzlí tak na mé tváři veliký úsměv!!