pátek 10. dubna 2020

Feminismus aneb. Feministky nenosí růžovou a jiné lži

Ahoj!
V dnešním článku se vám budu snažit přenést své poznatky z této knihy, kterou teď mám za FEMINISTICKOU BIBLI, takže pokud jste odpůrci feminismu, nebo ho neuznáváte, tak ruce pryč od tohoto článku a radši si přečtěte něco jiného.

klučičí tepláky a černé triko? Why not?

     Pokud nemáte žádné informace o této knize, tak stačí, pokud si přečtete to, co máte vzadu na knize a to máte zde:


     Také díky Lucce, která popsala knihu zezadu, jsem si mohla tenhle skvost přečíst. Tímto Ti veřejně děkuji.

     Kdybych vám teď měla popsat knihu svými slovy jinak než, že to je podle mého FEMINISTICKÁ BIBLE, tak vám povím, že se na zhruba 330 stránkách dozvíte neskutečně moc informací o feminismu. Jak jinak. Ale hlavně o feminismu v různých koutech světa. O problémovém feminismu s rasovými problémy dohromady. O feminismu, který je považován stále za něco zlého a ošklivého. O tom, co feminismus vlastně je a co obnáší. Jak se my ženy neustále potýkáme s nerovností. O nespravedlnostech mezi ženami a muži.


     A proč zrovna mě... 17-nácti letou holku zajímá něco takového, jako je feminismus? Protože jsem se s nerovnostmi potkala. I tím, že mám teď krátké vlasy, nosím radši klučičí věci atd. A já jen slyším narážky na to, že tohle mohou jen kluci, ale já ne. Nebo, že se mám chovat, jako správná žena a slečna... Že nesmím spát u kluka a jet za ním, jako první, protože jsem holka a tohle by měl dělat kluk (nic proti mým rodičům, kteří mi to řekli. Úplně je chápu).
     Takže ať už jsi kluk nebo holka, polož si tyto otázky: 1) Jsem pro rovnost mužů a žen? 2) Dělám proto něco? 3) Stalo se mi něco takového, nebo jsem ten/ta, která má na tyhle věci narážky? 4) Neměl(a) bych na tom něco změnit?
     Zamyslete se.


     Feminismus se dotýká nás všech, ať už chceme nebo ne. Zastavte se a rozhlédněte se kolem sebe a zamyslete se.

     Já osobně jsem moc ráda, že se o tom začalo mluvit a tohle téma se začalo rozebírat. Jsem ráda, že někdo pořádá různé feministické akce a pochody. Měli bychom si být rovni. Ve všem. A taky by měli mít všechny ženy právo na hygienické pomůcky, které jsou v některých zemích problémem.  


     Nechci se teď do tohoto téma ponořovat více, než je nutné. Jen bych byla moc ráda, kdyby jste si pár věcí uvědomili. A pokud o feminismu chcete získat více povědomí, rozhodně vám tato kniha k tomu pomůže. 


     Knihu doporučuji rozhodně všem, kteří se o toto téma zajímá, nebo se chtějí o feminismu dozvědět něco více. (Mimochodem, proč nemáme více feministických knih v Česku?).
     Knihu jsem ohodnotila 10/10 body. Na Goodreads má hodnocení 4,12 hvězdiček, na Databázi knih má 67%, což mě trochu zamrzelo. Ale na ČBDB má kniha 73%, což už je lepší procento.


Článek je ve spolupráci s Luxorem. Čímž jim moc děkuji za spolupráci.
Knihu si můžete objednat TADY. 


Jsem ráda za každou zpětnou vazbu! 
Aby vám nic neuniklo, nezapomeňte mě sledovat na InstagramuGoodreadsYoutube a FB stránce.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Napište mi určitě komentář! Strašně mně to potěší a vykouzlí tak na mé tváři veliký úsměv!!