pátek 8. dubna 2016

Recenze: Harry Potter 2

Dnešní recenze je na knížku Harry Potter a tajemná komnata, ale to už asi víte :D.
V této recenzi se budu hodně opakovat. Budu tu mít některé věci, jako v recenzi prvního dílu.



Název knihy: Harry Potter a tajemná komnata
V originále: Harry Potter and the Chamber of Secrets
Spisovatel: J. K. Rowlingová
Nakladatelství: Albatros
Série: Harry Potter













Anotace:
Vítejte podruhé v Bradavické škole čar a kouzel. Harry se vrací po prázdninách do školy a netuší, že tentokrát mu hrozí smrtelné nebezpečí. V Bradavicích se začínají dít prapodivné věci, při kterých tuhne krev v žilách, a nikdo z žáků netuší, že pradávná legenda se stala skutečností. zdroj

Obálka se hodí k příběhu a moc se mi líbí, je kreslená a dětská, ale hezky dětská.
Celkové zpracování knihy bylo v paperbacku, v tvrdším paperbacku, který nemám ráda, a tak se mi to moc dobře nečetlo, i když jsem knihu přečetla během pár dní.



Letní prázdniny utekly Harrymu daleko rychleji, než
by si býval přál. Těšil se sice, až se vrátí do Bradavic,
ovšem měsíc, který prožil v Doupěti, byl nejšťastnější
v jeho životě.
 
 Kniha se mi líbila. V tomto díle se mi líbilo, jak hlavní zápletka začala už na začátku knihy, kdyžto v prvním díle zápletka začala až ke konci knihy.

Asi vám tu spíše budu porovnávat knihu s filmem, protože Harryho Pottera všichni známe a já nevím, co bych k tomu ještě měla napsat.
Film se mi líbí, ale vadí mi, protože tam hodně věcí vynechali a hodně věcí pozměnili a něco mi i kniha musela objasnit. SPOILER:  Npř. scény v tajemné komnatě, kde v knize bazilišek přijde o oči a má se orientovat podle pachu, ale ve filmu bazilišek přijde o oči a má se orientovat podle sluchu. Přijde mi to zvláštní, ale s tím už nic nikdo nenadělá. :SPOILER


 

Knize dávám 9/10 bodů. Je to stejné hodnocení, jako u prvního dílu, ale všechny díly jsou si podobné a Harry Potter je Harry Potter :-).

Jaký máte názor na filmové zpracování Harryho Pottera?
Četli jste knihu a jak se vám líbila?
 

Určitě mi napište a nebojte se toho.
Jsem ráda za každý komentář, vzkaz a odběr.  
Samozřejmě mě nezapomeňte sledovat na Instagramu, GoodreadsYoutube a FB stránce.

2 komentáře:

  1. Harry Potter je fenomenální, strašně mě mimo jiné baví ten vývoj od pohádek k docela napínavým knihám. Komnata každopádně nepatří mému top výběru z Harryho. Pro svoji pohádkovost se mi z těch prvních dílů asi nejvíce líbil Kámen mudrců a z těch napínavějších to byly Relikvie smrti - svědčí o tom to, že ty jsem četla dvakrát v češtině a ještě znovu v angličtině. Jsem zvědavá na Tvůj názor na další knihy ze série :) Měj se pěkně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky se tento druhý díl nepatří k mým oblíbeným, ale je pořád úžasný.
      Já je neřadím podle pohádkovosti, ani nijak jinak. A můj nejoblíbenější příběh je Harry Potter a ohnivý pohár :).

      Měj se hezky!

      Vymazat

Napište mi určitě komentář! Strašně mně to potěší a vykouzlí tak na mé tváři veliký úsměv!!