pondělí 15. června 2020

Recenze: Jiná Británie

Ahoj!
Rozhodla jsem se pro vás sepsat recenzi na tuto knihu, která mi přišla hodně zajímavá. A proč? To se dozvíte o kousek níže.

  
Anotace:
    Dnešní Velká Británie se v mnohém liší od našich idealistických představ ovlivněných postavou Sherlocka Holmese nebo Čapkovými Anglickými listy. Země se před očima jejích obyvatel mění a hledá novou identitu. Málokdo se dnešnímu Spojenému království dostal tak pod kůži jako zpravodaj Českého rozhlasu Jiří Hošek.
    Jeho postřehy shrnuje kniha Jiná Británie. Autor věnuje pozornost ikonám britského společenského života – královské rodině, tenisovému turnaji ve Wimbledonu nebo fotbalovým fanouškům – a se stejným zaujetím zkoumá ty stránky britské reality, které obvykle zůstávají stranou pozornosti: školství, sociální rozvrstvení, rasové otázky. Zájemci o aktuální politické otázky dostanou podrobné informace ze zákulisí brexitu nebo složitých vztahů mezi Anglií, Skotskem a Severním Irskem.
    Závěr knihy tvoří kapitoly z historie česko-britských vztahů zejména za druhé světové války, stačí připomenout jména Jozefa Gabčíka s Janem Kubišem nebo Sira Nicholase Wintona.

    Miluji ty nádherné doprovodné fotografie, které vám krásně doplňují celé vyprávění. Dodává tomu jakousi realističtější atmosféru. 
    Tím jsem si celé čtení ještě více užila.



    Samotný obsah knihy mě ale velice překvapil. Autor sám navštívil a žil několik let v Anglii, což je v této knize nádherně vidět. Navštívil spousty lidí i míst. Dokonce takové, o kterých se vám ani nesnilo!
    Moc se mi líbilo, jak vše, co nevíte o Velké Británii je shrnuto v této jedné knize. Sice krátké, ale pro mne na delší čtení. Všechny informace jsem postupně vstřebávala a nasávala atmosféru všech míst. Dokonce jsem si ještě jednou v noci hledala na Googlu další informace o zmíněném historickém okamžiku, který prolomil sousty věcí v historii.
    Konec knihy se zabýval druhou světovou válkou v Anglii, ale opět to nebylo takové, jaké by jste čekali (npř. informace a letopočty, jako ze školy), ale dočetli jste se věci, které se často nezmiňují, nebo jsou zmíněny jen lehce.  Dočtete se hlavně o lidech, kteří se o něco zasloužili.
    Milovníci sportu nebudou také ošizeni, protože tu je jak fotbal, tak i tenis. Budu se znova opakovat, ale opět se dočtete spousty zajímavých informací. Nebo i o královské rodině! A rozhodně to bude něco, co jste sami nevěděli (alespoň já tedy).


    Tuto knihu opravdu doporučuji všem milovníkům UK. Já sama za sebe jí mohu jen a jen doporučit. Navíc! Nemusíte číst vše. Jen to, co vás doopravdy zajímá a to mi přijde, jako velký +. 
    Knihu hodnotím 8/10 body.

Četli jste tuto knihu?
Pokud ano, jak se vám líbila?
Máte rádi tento žánr a styl knih?

Jsem ráda za každou zpětnou vazbu! 
Aby vám nic neuniklo, nezapomeňte mě sledovat na InstagramuGoodreadsYoutube a FB stránce.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Napište mi určitě komentář! Strašně mně to potěší a vykouzlí tak na mé tváři veliký úsměv!!